Pengalaman terkena minyak panas (burn experience)

Hasil carian imej untuk roti puri
Add caption
Hasil carian imej untuk stage 2 burn


Burn ada tiga stage sahaja eh. Jangan suka-suka nak tambah-tambah.

Saya terpilih untuk terkena minyak panas ketika menjadi seorang peserta Pertandingan Memasak peringkat sekolah sempena Minggu Teknik dan Vokasional pada tanggal 26 April 2017. Pengalaman yang tidak akan saya lupakan kerana inilah pengalaman yang sangat "best" dalam hidup saya. Walaupun korang terkena luka terbakar ini hanya di stage yang pertama, tapi percayalah... Sesungguhnya reseptor-reseptor dalam tubuh kita sangat bertanggungjwb dan amanah dalam menjalankan tugas-tugasnya.

So, mcmmana boleh terkena? First and foremost, saya dikenali ramai dengan sifat yang kelam-kabut, tak ambil kisah dengan perkara-perkara kecil, peramah. Masa yang diberi untuk pertandingan memasak adalah selama 1 jam SAHAJA (kejam kan..). Makanan yang hendak dimasak haruslah bertepatan dengan tema "Minum petang berasaskan ubi-ubian". Jadi, saya memilih untuk memasak Roti Puri (yg diletakkan kentang lecek sikit kat dlm dia so bertepatanlah kan dgn dia punya tema).



 

Comments

Popular posts from this blog

TANDA-TANDA GEMPA BUMI

percubaan yang berlambak